СЕКЦІЯ 11. ТЕХНОЛОГІЇ
Модератор секції: Павич
Ніна Миколаївна, старший викладач кафедри теорії і методик
природничо-математичних дисциплін і технологій ХОІППО
Тема: Особливості викладання
«Трудового навчання» технологічної освітньої галузі початкової освіти в інтегрованому курсі «Я досліджую світ»
Ø Ознайомлення з практичним використання сучасних
технологій виготовлення виробів на уроках трудового навчання Нової української
школи.
Ø «Круглий
стіл» «Пріоритетні напрями діяльності методистів районних, міських методичних
кабінетів, працівників ОТГ, які координують питання початкове навчання щодо
супроводу вчителів в умовах реформування освіти».
Міністерство освіти і науки надало методичні рекомендації з викладання предметів на 2019/2020 навчальний рік.
Рекомендації є в листі № 1/11-5966 від 1 липня.
Міністерство звертає особливу увагу вчителів на те, що у змісті навчальних програм послідовно впроваджено компетентнісний підхід.
Рекомендації МОН розробило спільно із Національною академією педагогічних наук та Інститутом модернізації змісту освіти. Вчителі можуть використовувати їх у практичній роботі.
Підходи викладання, описані у методичних рекомендаціях, відповідають Концепції “Нова українська школа” та показують, як впроваджувати наскрізні змістовні лінії “Екологічна безпека та сталий розвиток”, “Громадянська відповідальність”, “Здоров’я і безпека”, “Підприємливість та фінансова грамотність”.
Фактичне виконання навчальної
програми фіксується у Класному журналі відповідно до Інструкції щодо заповнення
Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів,
затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 08.04.2015 № 412,
зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.04.2015 за № 472/26917, та з
урахуванням методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х
класів закладів загальної середньої освіти (лист Міністерства освіти і науки
України від 21.09.2015 № 2/2-14-1907-15).
Новий Державний стандарт початкової освіти,
регламентуючи свободу педагогічних спільнот у виборі шляхів навчання, виховання
і розвитку школярів, відкриває можливість вибору та створення власного
навчального забезпечення освітнього процесу. Чинні вимоги до його якості
доповнюються показниками, що відповідають пріоритетам нового Державного
стандарту і передбачають: реалізацію ідеї інтеграції; дослідницький підхід до
формування умінь; конструювання знань, а не їх відтворення; організацію пошуку
інформації з різних джерел; розвиток критичного мислення, творчості тощо.
У 1- 4 класах закладів загальної середньої освіти
пропонується працювати за підручниками, що за результатами конкурсного відбору
отримали гриф «Рекомендовано для використання в закладах загальної середньої
освіти» і надруковані за кошти державного бюджету. Використання навчальних
посібників, зошитів з друкованою основою, що доповнюють зміст підручників,
утворюють разом з ними навчальні комплекти, є необов’язковим і може мати місце
в освітньому процесі лише за умови дидактичної доцільності навчальних видань
для реалізації нових підходів у роботі з учнями, дотримання вимог щодо
уникнення перевантаження учнів та добровільної згоди усіх батьків учнів класу
на фінансове забезпечення. І
Звертаємо
також увагу, що відповідальність за реалізацію державної політики у сфері
освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території покладена на
органи місцевого самоврядування (стаття 66 Закону України «Про освіту»).
Коментарі
Дописати коментар